Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » розробки уроків » розробки уроків для 7 класів

Тема. Поширення Феруму в природі. Використання заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах

Тема. Поширення Феруму в природі. Використання заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах

Цілі: закріпити знання про фізичні та хімічні властивості заліза; ознайомити учнів з поширеністю Феруму в природі, використанням заліза; поглибити знання учнів про хімічні явища на прикладі іржавіння заліза; познайомити учнів зі способами захисту від корозії.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Форми роботи:  самостійна робота з опорною схемою, групова робота з підручником, фронтальна бесіда.

Обладнання: періодична система хімічних елементів, картки із завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда

• В якій групі періодичної системи знаходиться хімічний елемент Ферум? (VIII група, побічна підгрупа)

• До якого типу хімічних елементів належить Ферум? (До металів)

• Які фізичні властивості відрізняють метали від неметалів? (Металевий блиск, тепло- й електропровідність, ковкість, пластичність та ін.)

• Що таке сплави? {Це суміші металів)

• Які хімічні властивості заліза ми вивчили? (Взаємодія з киснем і сіркою)

III. Засвоєння нових навичок знань

Учні об’єднуються в групи для спільного виконання завдання.

Знайдіть у підручнику відповідь на запитання 

Група 1. Поширення заліза і Феруму в природі.

Група 2. Способи одержання заліза.

Група 3. Використання і значення заліза.

Група 4. Руйнування заліза в природних умовах.

Група 5. Способи захисту від корозії.

Після вивчення відповідного розділу підручника і консультації вчителя учні складають відповідь на запитання представник кожної групи розповідає біля дошки про результати роботи групи. Учитель робить узагальнюючий висновок

1. Залізо — один з найбільш поширених у природі елементів: за вмістом у земній корі — 4,7 % (масових). Зустрічається у вигляді оксидів і сульфідів, сконцентрованих у вигляді родовищ, придатних для промислової розробки.

Найважливіші руди:

• бурі залізняки (FеO2 x Н20), пірит FеS2

• червоні залізняки (Fе2O3);

• магнітні залізняки (Fе3O4)

• шпатові залізняки (FеСO3):

Більшість із них жовто-бурі, коричневі, бурі й темно-червоні.

2. Одержують залізо з руди на металургійних заводах. Відновлюють з оксидів вугіллям, карбон (ІІ) оксидом або воднем. Запишемо рівняння реакції.

(Тип реакцій а), в) — заміщення: одна проста речовина заміщає в складній сполуці іншу.)

3. Широко використовується в техніці завдяки своїм властивостям і легкості одержання. Має дуже важливе значення для людини. На частку заліза та його сплавів припадає близько 95 % усіх вироблених у світі металів. Але не тільки техніка має потребу в залізі. Без заліза не могло б існувати життя у звичній для нас формі: двовалентний Ферум міститься в гемоглобіні крові — речовині, що забезпечує насичення живих тканин киснем.

4.У вологому повітрі за звичайної температури залізо легко окиснюється, вкриваючись рихлою іржею (її склад —Fе203 • nН20). Унаслідок своєї пористості іржа не перешкоджає доступу кисню і вологи до металу, тому залізо руйнується. За деякими даними, у XIX столітті від корозії загинула половина всього виробленого заліза.

5. Корозія — хімічне або електрохімічне руйнування металів під впливом навколишнього середовища.

Сьогодні розроблено способи боротьби з корозією:

• покриття фарбою;

• нікелювання заліза;

• оцинковування заліза;

• покриття емаллю;

• покриття антикорозійними оліями та ін.

IV. Підбиття підсумків уроку Тестова робота за варіантами

Варіант 1

1. Хімічна формула простої речовини залізо

а) Fе3;

б) FеО;

в) Fе.

2. Формула ферум(III) оксиду:

а) Fе3O4;

б) Fе2O3;

в) FеО.

3. Дано рівняння реакції:

Fе + O2 = Fе3O4

Сума коефіцієнтів у рівнянні: а) 3; 6) 9; в) 6.

4. Масова частка Феруму у ферум (П) оксиді:

а) 77,8 %;

6)70,0%;

в) 79,4%.

5.__________ використовується:

• у медицині;

• у техніці;

• у побуті тощо.

Варіант II

1. Хімічний символ елемента Ферум:

а) Ni

б)Fе

в) Мg.

2. Формула ферум(ІІ) оксиду:

а) Fе3O4;

б) Fе2O3;

в) FеО.

3. Дано рівняння реакції:

Fе + O2 = Fе2O3 

Сума коефіцієнтів у рівнянні: а) 3; 6) 6; в) 9.

4. Масова частка Феруму у ферум(ПІ) оксиді:

а) 77,8 %;

б) 70,0 %;

в) 72,4 %.

5._______ зустрічається в природі у вигляді:

• оксидів

• простої речовини;

• сульфідів та і

Виставляємо оцінку за урок з урахуванням роботи в групах і тестів.

V. Домашнє завдання

Прочитати параграф про властивості заліза, відповісти на запитання.

Категорія: розробки уроків для 7 класів | Додав: viki (15.10.2010)
Переглядів: 4034 | Рейтинг: 3.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: