Головна » Статті » розробки уроків » розробки уроків для 7 класів |
Тема. Поширення Феруму в природі. Використання заліза.
Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах Цілі: закріпити
знання про фізичні та хімічні властивості заліза; ознайомити учнів з
поширеністю Феруму в природі, використанням заліза; поглибити знання учнів про
хімічні явища на прикладі іржавіння заліза; познайомити учнів зі способами
захисту від корозії. Тип уроку:
засвоєння нових знань, умінь і навичок. Форми роботи:
самостійна робота з опорною схемою, групова робота з підручником, фронтальна
бесіда. Обладнання: періодична система хімічних елементів, картки із завданнями. ХІД УРОКУ І. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Фронтальна бесіда • В якій групі періодичної системи знаходиться хімічний
елемент Ферум? (VIII група, побічна підгрупа) • До якого типу хімічних елементів належить Ферум? (До
металів) • Які фізичні властивості відрізняють метали від неметалів?
(Металевий блиск, тепло- й електропровідність, ковкість, пластичність та ін.) • Що таке сплави? {Це суміші металів) • Які хімічні властивості заліза ми вивчили? (Взаємодія з
киснем і сіркою) III. Засвоєння нових навичок знань Учні об’єднуються в групи для спільного виконання завдання. Знайдіть у підручнику відповідь на запитання Група 1. Поширення заліза і Феруму в природі. Група 2. Способи одержання заліза. Група 3. Використання і значення заліза. Група 4. Руйнування заліза в природних умовах. Група 5. Способи захисту від корозії. Після вивчення відповідного розділу підручника і
консультації вчителя учні складають відповідь на запитання представник кожної
групи розповідає біля дошки про результати роботи групи. Учитель робить
узагальнюючий висновок 1. Залізо — один з найбільш поширених у природі елементів:
за вмістом у земній корі — 4,7 % (масових). Зустрічається у вигляді оксидів і
сульфідів, сконцентрованих у вигляді родовищ, придатних для промислової
розробки. Найважливіші руди: • бурі залізняки (FеO2 x Н20), пірит FеS2 • червоні залізняки (Fе2O3); • магнітні залізняки (Fе3O4) • шпатові залізняки (FеСO3): Більшість із них жовто-бурі, коричневі, бурі й
темно-червоні. 2. Одержують залізо з руди на металургійних заводах.
Відновлюють з оксидів вугіллям, карбон (ІІ) оксидом або воднем. Запишемо
рівняння реакції. (Тип реакцій а), в) — заміщення: одна проста речовина
заміщає в складній сполуці іншу.) 3. Широко використовується в техніці завдяки своїм
властивостям і легкості одержання. Має дуже важливе значення для людини. На
частку заліза та його сплавів припадає близько 95 % усіх вироблених у світі
металів. Але не тільки техніка має потребу в залізі. Без заліза не могло б
існувати життя у звичній для нас формі: двовалентний Ферум міститься в
гемоглобіні крові — речовині, що забезпечує насичення живих тканин киснем. 4.У вологому повітрі за звичайної температури залізо легко окиснюється, вкриваючись рихлою іржею (її склад —Fе203 • nН20). Унаслідок своєї пористості іржа не перешкоджає доступу кисню і вологи до металу, тому залізо руйнується. За деякими даними, у XIX столітті від корозії загинула половина всього виробленого заліза. 5. Корозія — хімічне або електрохімічне руйнування металів
під впливом навколишнього середовища. Сьогодні розроблено способи боротьби з корозією: • покриття фарбою; • нікелювання заліза; • оцинковування заліза; • покриття емаллю; • покриття антикорозійними оліями та ін. IV. Підбиття підсумків уроку Тестова робота за варіантами Варіант 1 1. Хімічна формула простої речовини залізо а) Fе3; б) FеО; в) Fе. 2. Формула ферум(III) оксиду: а) Fе3O4; б) Fе2O3; в) FеО. 3. Дано рівняння реакції: Fе + O2 = Fе3O4 Сума коефіцієнтів у рівнянні: а) 3; 6) 9; в) 6. 4. Масова частка Феруму у ферум (П) оксиді: а) 77,8 %; 6)70,0%; в) 79,4%. 5.__________ використовується: • у медицині; • у техніці; • у побуті тощо. Варіант II 1. Хімічний символ елемента Ферум: а) Ni б)Fе в) Мg. 2. Формула ферум(ІІ) оксиду: а) Fе3O4; б) Fе2O3; в) FеО. 3. Дано рівняння реакції: Fе + O2 = Fе2O3 Сума коефіцієнтів у рівнянні: а) 3; 6) 6; в) 9. 4. Масова частка Феруму у ферум(ПІ) оксиді: а) 77,8 %; б) 70,0 %; в) 72,4 %. 5._______ зустрічається в природі у вигляді: • оксидів • простої речовини; • сульфідів та і Виставляємо оцінку за урок з урахуванням роботи в групах і
тестів. V. Домашнє завдання Прочитати параграф про властивості заліза, відповісти на запитання. | |
Переглядів: 4419 | |
Всього коментарів: 0 | |